Особливості організації навчального процесу у 8 класі
Структура програми для 8 класу зазнала найбільших змін
порівняно з програмою 2005 року. Традиційно спершу вивчали основні класи
неорганічних сполук, що слугувало фактологічним підґрунтям для вивчення періодичного
закону й будови речовин. За такої послідовності теоретичні знання стають
самоціллю для основної школи, оскільки застосовуватимуться вони будуть лише в
старшій школі під час вивчення хімії елементів. Нова структура програми дає
змогу розгорнуто вивчати неорганічні сполуки на основі знань про будову речовин
і періодичний закон, оскільки зміст курсу 7 класу забезпечує для цього
мінімальні знання про оксиди, основи, кислоти. 32 Методичні рекомендації щодо
викладання деяких тем у 8 класі за новою програмою, зазначено у Додатку 1.
Відповідно до наказу МОН України від 10. 05.2016 № 491 Про надання підручникам
грифа «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» в 2016/17
навчальному році у 8 класі (за новою програмою) хімію рекомендовано викладати за
такими підручниками: 1. «Хімія» підручник для 8 класу загальноосвітніх
навчальних закладів (автор Буринська Н. М.). Навчальний матеріал повністю
відповідає встановленим у сучасній науці положенням та термінології, подано на
високому науковому рівні, стисло й коректно використана наукова термінологія.
Текст не перевантажений і містить кольорове виділення головних понять чи
термінів та містить висновки після кожного параграфа. У підручнику розроблена
автором система завдань, спрямованих на закріплення, систематизацію, самостійну
навчальну діяльність та розвиток творчих здібностей учнів. Доступно викладено
алгоритм обчислень за хімічними рівняннями, наведено зразки розрахункових
задач. 2. «Хімія» підручник для 8 класу загальноосвітніх навчальних закладів (автор
Гранкіна Т. М.). У підручнику закладені можливості для реалізації ідей
особистісно- орієнтованого підходу. Завдання різноманітні, передбачена
можливість для самостійної та експериментальної роботи учнів, наведені приклади
розв’язування типових задач і вправ. 3. «Хімія» підручник для 8 класу
загальноосвітніх навчальних закладів (автор Григорович О. В.). У підручнику
визначення кожної теми розпочинається невеликим анонсом з елементами інтриги,
функція якого – зацікавити учня. Зміст параграфів розпочинається питаннями та
завданнями, що актуалізують знання школярів. Інноваційним є розроблений
електронний додаток до підручника, вказівки для роботи з яким чітко прописано у
вступній частині. 4. «Хімія» підручник для 8 класу загальноосвітніх навчальних
закладів (автори Дячук Л. С., Гладюк М. М.). Підручник містить описи практичних
робіт, лабораторних дослідів, домашніх експериментів. У кінці кожного параграфа
запропоновані висновки, в яких викладаються основні положення даної теми.
Наявність додаткових рубрик сприяє кращому засвоєнню навчального матеріалу. До
підручника є електронна версія, яка дає змогу переглядати фото, відео за
темами, виконувати тести.33 5. «Хімія» підручник для 8 класу загальноосвітніх
навчальних закладів (автори Лашевська Г. А., Лашевська А. А.). Підручник у
цілому відповідає навчальній програмі, ідеям особистісно- орієнтованого,
компетентнісного та діяльнісного підходів. Містить велику кількість ілюстрацій,
пояснювальних схем та алгоритмів рішення, завдань різного ступеня важкості, а
також присутність науково-популярних, художніх текстів, епіграфів. 6. «Хімія»
підручник для 8 класу загальноосвітніх навчальних закладів (автори Попель П.
П., Крикля Л. С.). Предметна складова підручника реалізована на високому
науково- методичному рівні. Основний зміст підкріплюється засобами наочності,
тому старанне опрацювання учнями цього підручника сприятиме формуванню в них
внутрішньопредметних зв’язків, системних знань із предмета та ключових
компетентностей. 7. «Хімія» підручник для 8 класу загальноосвітніх навчальних
закладів (автор Савчин М. М.). Текст підручника супроводжується цікавими
фотографіями та схемами. Для кращого засвоєння матеріалу пропонуються
різнорівневі завдання, наводяться цікаві приклади, додаткова інформація,
завдання для домашнього експерименту. Підручник сприяє формуванню в учнів
предметної та ключової компетентностей. Автор пропонує систему розвиваючих
завдань, які допоможуть учню краще засвоїти та застосувати вивчене не тільки в
навчальних, а і в життєвих ситуаціях. 8. «Хімія» підручник для 8 класу
загальноосвітніх навчальних закладів (автор Ярошенко О. Г.). Зміст підручника
для 8-класу спрямован на розвиток особистості учнів, формування екологічного
стилю мислення і поведінки, творчих здібностей, дослідницьких навичок і навичок
життєзабезпечення. Навчальний матеріал підручника має чітке структурування
текстів: виокремлені основний та додатковий навчальний матеріали, поза текстові
компоненти, дидактично виправдане їх співвідношення. Додаткова інформація не
перевантажує параграф підручника, а доповнює його цінним науковим матеріалом.
Через зміст реалізується система внутрішньопредметних і міжпредметних зв’язків.
Належний науковий рівень викладу теоретичного матеріалу вдало поєднується з
його доступністю. Параграфи розпочинаються короткою інформаційною довідкою про
те, які основні вимоги до навчальних досягнень учнів із хімії допоможуть
реалізувати зміст 34 цього параграфа. Доповнюють і конкретизують зміст
параграфів ілюстрації підручника. 9. «Хімія для загальноосвітніх навчальних
закладів з поглибленим вивченням хімії» підручник для 8 класу загальноосвітніх
навчальних закладів (автор Бутенко А. М.). У цілому змістове наповнення
відповідає навчальній програмі з хімії. Навчальний текст кожного параграфа
розпочинається завданнями до теми. Матеріал складається з наукового тексту,
малюнків, схем, таблиць. Виділено основні поняття, закони та визначення. Подані
після кожного розділу висновки є дуже об’ємними і повторюють основні
визначення, поняття, терміни попередніх параграфів. У тексті поєднано науковий
та наково- популярний стилі. Запропонована інформація відповідає положенням
сучасної науки. Велика увага приділена алгоритмам розв’язування задач різних
типів. Із експертними висновками щодо кожного підручника можна ознайомитись на
сайті Інституту модернізації змісту освіти на сторінці «Підручники» в рубриці
«Конкурсний відбір проектів підручників для учнів 8 класу ЗНЗ» або за
посиланням: 10Thttps://drive.google.com/folderview?id=0B3m2TqBM0APKQmo
yRkdUNmN5T0E&usp=sharing10T; 10Thttps://drive.google.com/file/d/0B3m2TqBM0APKUkFJYXVndn
FBbVE/view
Немає коментарів:
Дописати коментар