четвер, 15 жовтня 2015 р.

Основи здоров'я 5 клас

Тема. Безпека і небезпека. Принципи безпечної діяльності.
Мета: поширити уявлення учнів про безпеку і небезпеку, ознайомити учнів з      різними видами небезпек; відпрацювати алгоритм дії при потраплянні у небезпечну ситуацію; розвивати навички володіння собою, аналізу ситуації, прийняття рішення; виховувати свідоме ставлення підвести до  необхідності дотримуватися основної формули безпеки.
Тип уроку:  комбінований.
Обладнання:  малюнки небезпечних ситуацій, картки, тексти, підручник, зошит.
Хід уроку
І. Організаційний момент
            Привітання учителя. Установка на позитивний настрій.
ІІ. Актуалізація опорних знань
            Завдання: роздивіться картки, які лежать на ваших партах.(картки із зображенням безпечних та небезпечних ситуацій).
-  Виявіть , які ситуації є безпечні та небезпечні.
У якій ситуації людина почуває себе впевнено, захищено, щасливо ?( відповіді дітей)
ІІІ. Повідомлення теми, мети й завдань уроку
            Проблемне запитання: Чи існує абсолютна безпека?(відповіді дітей)
ІV. Вивчення нового матеріалу
1. Сформулюйте визначення понять, використавши досвід, набутий у початковій школі
            Безпека – це…(коли не існує загрози твоєму життю та здоров’ю)
            Небезпека – це…(коли з’являється загроза життю та здоров’ю)
2. Робота з підручником – безпека та небезпека. Визначення понять.
3. Види життєдіяльності (малюнки).
4. Гра «Асоціації».
            На дошці слова: будинок, подвір’я, дорога, громадський транспорт, ліс, річка, кінотеатр.
Завдання: виберіть місце з абсолютною безпекою. Доведіть, що всюди може виникнути небезпека. (Діти називають небезпеки, які асоціюються з ними).
5. Інформаційний блок.  Розповідь учителя
Небезпеки поділяються на два типи: незалежні від людини – природні, залежні від людини – антропогенні (з участю людини – напад, пограбування), спровоковані науково-технічною діяльністю людини – техногенні (авіакатастрофа, аварія на підприємстві).
На жаль, Україна – держава з підвищеним рівнем природної і техногенної небезпек: повені в Закарпатті, лісові пожежі, різкі зміни погоди, забруднення атмосфери, спалахи грипу, аварії на шахтах.
6. Рухлива гра
Правила гри: діти стоять і на природну небезпеку піднімають руки вгору, на техногенну – крокують на місці, на антропогенну – плещуть у долоні.
Землетрус, аварія на атомній станції, буревій, пожежа в домі, повінь, пограбування…
7. Робота з підручником
            Формула безпеки – передбачати, уникати, діяти
            Обговорення ситуацій.
8. Вправа: Відпрацювання повідомлення про небезпечну ситуацію
·         Колективне складання алгоритму дії при небезпеці
             - не панікувати;
   - оцінити ситуацію та свої можливості;
             - скласти план дій, якщо сам упораєшся;
             - вчасно звернутися за допомогою до рятувальних служб, родичів, сусідів, перехожих;
             - стисло повідомити, що сталося;
             - надати першу допомогу собі чи потерпілому.
·         Робота в групах
            Визначити характерні ознаки небезпечної ситуації, відпрацювання повідомлення про небезпечний стан
            Пожежа – 101
            Напад – 102
                        Витік газу – 104
·         Обговорення, демонстрація, звітування
V.  Домашнє завдання
VІ. Підсумок уроку:
            Стан, коли є загроза життю та здоров’ю людини, називається…
Які риси характеру дозволяють уникнути небезпеки
·         Бажаю вам безпечного життя!



Немає коментарів:

Дописати коментар