Тема. Безпека і небезпека. Принципи безпечної діяльності.
Мета: поширити уявлення учнів про
безпеку і небезпеку, ознайомити учнів з
різними видами небезпек; відпрацювати алгоритм дії при потраплянні у
небезпечну ситуацію; розвивати навички володіння собою, аналізу ситуації,
прийняття рішення; виховувати свідоме ставлення підвести до необхідності дотримуватися основної формули
безпеки.
Тип уроку:
комбінований.
Обладнання: малюнки небезпечних ситуацій, картки, тексти,
підручник, зошит.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Привітання
учителя. Установка на позитивний настрій.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Завдання:
роздивіться картки, які лежать на ваших партах.(картки із зображенням безпечних та небезпечних ситуацій).
-
Виявіть , які ситуації є безпечні та небезпечні.
- У якій ситуації людина почуває себе впевнено,
захищено, щасливо ?( відповіді дітей)
ІІІ. Повідомлення теми, мети й завдань уроку
Проблемне
запитання: Чи існує абсолютна безпека?(відповіді
дітей)
ІV. Вивчення нового матеріалу
1. Сформулюйте визначення понять, використавши досвід, набутий у початковій школі
Безпека
– це…(коли не існує загрози твоєму життю та здоров’ю)
Небезпека
– це…(коли з’являється загроза життю та здоров’ю)
2. Робота з підручником – безпека та небезпека. Визначення понять.
3. Види життєдіяльності (малюнки).
4. Гра «Асоціації».
На
дошці слова: будинок, подвір’я, дорога, громадський транспорт, ліс, річка,
кінотеатр.
Завдання: виберіть місце з
абсолютною безпекою. Доведіть, що всюди може виникнути небезпека. (Діти називають небезпеки, які асоціюються з
ними).
5. Інформаційний блок. Розповідь учителя
Небезпеки поділяються на два
типи: незалежні від людини – природні, залежні від людини – антропогенні (з
участю людини – напад, пограбування), спровоковані науково-технічною діяльністю
людини – техногенні (авіакатастрофа, аварія на підприємстві).
На жаль, Україна – держава з
підвищеним рівнем природної і техногенної небезпек: повені в Закарпатті, лісові
пожежі, різкі зміни погоди, забруднення атмосфери, спалахи грипу, аварії на
шахтах.
6. Рухлива гра
Правила гри: діти стоять і на
природну небезпеку піднімають руки вгору, на техногенну – крокують на місці, на
антропогенну – плещуть у долоні.
Землетрус, аварія на атомній
станції, буревій, пожежа в домі, повінь, пограбування…
7. Робота з підручником
Формула
безпеки – передбачати, уникати, діяти
Обговорення
ситуацій.
8. Вправа: Відпрацювання повідомлення про небезпечну ситуацію
·
Колективне складання алгоритму дії при небезпеці
- не панікувати;
-
оцінити ситуацію та свої можливості;
- скласти план дій, якщо сам упораєшся;
- вчасно звернутися за допомогою до
рятувальних служб, родичів, сусідів, перехожих;
- стисло повідомити, що сталося;
- надати першу допомогу собі чи потерпілому.
·
Робота в групах
Визначити
характерні ознаки небезпечної ситуації, відпрацювання повідомлення про
небезпечний стан
Пожежа
– 101
Напад
– 102
Витік
газу – 104
·
Обговорення, демонстрація, звітування
V. Домашнє завдання
VІ. Підсумок уроку:
Стан,
коли є загроза життю та здоров’ю людини, називається…
Які риси характеру дозволяють
уникнути небезпеки
·
Бажаю вам безпечного життя!
Немає коментарів:
Дописати коментар